טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים

טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים
טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים

אם יצא לך לחפש עבודה בחמש השנים האחרונות, בטח על הדרך גם סידרת את פרופיל הלינקדאין שלך. אבל, לינקדאין היא לא רק רשת חברתית עבור מחפשי עבודה, אלא היא גם פלטפורמה שיווקית ואפקטיבית עבור עסקים.

בואו נודה בזה, לינקדאין היא רשת חברתית שרבים מדי מאיתנו לא מנצלים את הפוטנציאל העסקי הגדול שטמון בה. עבור רוב האנשים יצירת קשרים בלינקדאין נראית משימה מסובכת למדי, ולכן נוטים יותר להשתמש באתר כבמעין כרטיס ביקור או כדי להציג את הרזומה שלהם למקרה שמישהו יחפש אותם. למעשה, מסתתר הרבה יותר פוטנציאל ברשת החברתית העסקית הזו.

כדי לעזור לך לנווט בפלטפורמת השיווק הענקית הזו, לפניך מספר טיפים בנושא שיווק בלינקדאין לעסקים שתוכל להשתמש בהם על מנת להגיע ללקוחות חדשים, ליצור קשרים עסקיים – במטרה להגדיל את העסק שלך.

מה מבדיל את לינקדאין מרשתות חברתיות אחרות? השונה מפייסבוק למשל היא היכולת של עסקים קטנים כגדולים כאחד להתפקס בדיוק על קהל היעד שלהם. לינקדאין היא בעצם מנוע חיפוש, שבו תוכל להזין בין היתר את גודל החברה הרצוי ואת התפקיד המדויק – כלומר תוכל לחפש את קהל היעד שלך בצורה שרק לינקדאין מאפשרת. בצורה הזו תוכל לפנות רק לאנשים רלוונטיים ולעניין אותם במוצר או בשירות שלך.

אתה מבין, לינקדאין היא בהחלט רשת חברתית שכדאי לך לכלול בארסנל הכלים שלך. צריך פשוט להפנים כי אין מה לגשת ל לינקדאין עם אותה אסטרטגיה שבה אתה משתמש בפייסבוק, טוויטר, Instagram, או Pinterest.

אם אתה מעוניין למצב את עצמך כמומחה בתחומך, כדאי לך לשקול להוסיף את לינקדאין לארגז הכלים השיווקי שלך.

טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים:

בקש המלצות

ההמלצות שתקבל בלינקדאין יופיעו ישירות על גבי הפרופיל שלך. במקום להמתין עד שאנשים ישאירו בעצמם המלצות, תוכל לבקש מהם לעשות זאת לאחר מתן השירות. פשוט בקר בפרופיל הלינקדאין שלך ולחץ על 'More'. בחר באפשרות בקש המלצה, מלא את הפרטים ושלח את הבקשה. רוב האנשים ישמחו להשאיר המלצות כאשר תבקש מהם. ככל שתקבל יותר המלצות, כך תיראה יותר אמין ומנוסה.

אשר מיומנויות לאנשי הקשר שלך

לצד כל מיומנות שמופיעה ברשימה בפרופיל הלינקדאין שלך ישנו סימן פלוס. כשאיש קשר שלך לוחץ על סימן הפלוס, זה נחשב כמו אישור לכך שאתה אכן נושא את הכישורים והניסיון שאתה טוען שיש לך.

לדוגמה, אם אתה מנהל חברת יחסי ציבור, אחד הכישורים שלך עשוי להיות "Press Release Writing". אם אתה כותב הודעה לעיתונות עבור אחד מאנשי הקשר שלך, אותו אדם יכול ללחוץ על סימן הפלוס ולאשר שיש לך את המיומנות "Press Release Writing". בדרך זו, אחרים יידעו כי ביצעת בהצלחה את המשימה עבור מישהו אחר. אז איך מקבלים אישורים כאלו? פשוט מאוד: כאשר תיתן אישורים כאלו לאנשי הקשר שלך, סיכוי טוב שהם יגמלו לך בכך שהם יעניקו לך בחזרה באותו המטבע. לאורך זמן תוכל לקבל מאות "פלוסים" כאלו, דבר שמשדרג מאוד את הנראות שלך בלינקדאין.

LINKEDIN
LINKEDIN – רשת חברתית – אחרת

ספק תוכן עדכני לקהל שלך

תמיד טוב לספק תוכן שקהל היעד שלך זקוק לו, ולינקדאין מאפשרת לך לעשות זאת בקלות. התחל על ידי הצטרפות לקבוצות שהקהל שלך נמצא בהן. פנה לך זמן לקרוא את ההודעות בקבוצה כדי לגלות עם אילו בעיות הם מתמודדים. על ידי כך, תוכל להציע להם פתרונות שיעזרו. זה יעזור לך להתבלט כמומחה שמספק פתרונות חשובים. החוכמה היא לא רק ליצור קשרים, אלא גם לבנות את המוניטין שלך.

השתמש בעדכונים ממומנים

אם יש לך כסף בתקציב הפרסום שלך, השתמש בעדכונים ממומנים. בחר לשלם לכל 1000 הופעות או לפי מחיר לקליק. לאחר מכן בחר את אפשרויות המיקוד שלך. אתה יכול למקד לפי תחום, תפקיד, גודל חברה, ומיומנויות. זוהי דרך מצוינת להגיע לאנשים בתעשייה שלך. עם זאת, השתמש באסטרטגיה זו רק כאשר יש לך תוכן איכותי לקדם. זהו כלי נהדר כאשר יש לך תוכן טוב שהקוראים יאהבו.

ודא שהפרופיל שלך גלוי

אינך רוצה להגביל את טווח ההגעה שלך לאנשים שמחפשים בלינקדאין. קח גם בחשבון שאנשים עשויים להגיע לפרופיל שלך דרך גוגל ולכן מומלץ ליצור פרופיל שמכיל מילות מפתח רלוונטיות. הזן מילות מפתח כאלו בתיאור התפקיד שלך, ובשאר האזורים בדף כדי לשפר את החשיפה של הפרופיל. בכל שלב תוכל לשדרג לחשבון פרימיום – פעולה זו תגביר את החשיפה של הפרופיל שלך והמרחק לקהל היעד שלך אמור להתקצר.

טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים
טיפים לשיווק בלינקדאין לעסקים קטנים

פרסם עדכוני סטטוס עבור החברה/עסק שלך

לעסק שלך יש עדכונים חשובים מעת לעת, ולינקדאין היא המקום המושלם לפרסם אותם. פרסם עדכונים כדי לאפשר לאנשי הקשר שלך לדעת על מוצרים או שירותים חדשים שאתה מציע, ובכלל לעדכן אותם בהתפתחויות. אם יש לך 100 אנשי קשר או יותר, לינקדאין אפילו מאפשרת לך למקד את העדכונים כך שהאנשים הנכונים יראו אותם.

תן לעובדיך לפרסם תוכן בלינקדאין

אם אתה מעסיק עובדים, אתה יכול להיות בטוח שמדי פעם צצות במוחם תובנות מעניינות, מה שהופך אותם לכותבי תוכן מעולים לדף החברה בלינקדאין. תן להם את האפשרות לפרסם תכנים מקצועיים בדף החברה. תוכן זה יאפשר לך להגיע לאנשים נוספים. פעולה זו גם תגרום לעובדים שלך להרגיש מוערכים וחלק חשוב מהחברה.

השתמש בלינקדאין Analytics

השתמש בלשונית ה "Marketing" בדף החברה כדי להתעדכן בביצועי הדף. הנתונים כוללים טווח הגעה, מעורבות, דמוגרפיה של מבקרים ועוד. ניתוחים אלה יאפשרו לך לדעת מה עובד ומה לא. בעזרת התובנות הללו תוכל לבנות נכון את אסטרטגית התוכן שלך.

תייג אנשי קשר

לינקדאין מאפשרת לך לתייג אנשי קשר בעת פרסום תוכן. פשוט שים @ לפני שמו של האדם, ואותו אדם יקבל הודעה על התוכן. חשוב שתשתמש בטכניקה זו כראוי על ידי תיוג תוכן רלוונטי בלבד. לדוגמה, השתמש בטכניקה זו אם התוכן שלך פותר בעיה שיש לאדם כלשהו.

עם זאת, אתה לא רוצה לעשות את זה על בסיס יומי. אם תתייג את אותו אדם מספר פעמים בשבוע, כנראה שימאס לו/לה מזה די מהר. תייג אנשי קשר כאשר יש בזה צורך, כך תוכל להגיע לקהל שלך ולהראות שאתה יודע לספק פתרונות מקצועיים בתחום שלך.

  *   *   *

ברגע שתשתמש בטיפים האלו לשיווק בלינקדאין, תוכל למצב את עצמך כמוביל בתעשייה שלך. בסופו של דבר, זה יקל עליך לעמוד ביעדים השיווקיים שלך.

Written By