Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

טריקים שיווקיים של Black Friday וארבע דרכים לא ליפול בהם

יום שישי השחור בפתח, שוב. הטקס השנתי של עסקאות מתחיל את תקופת הקניות בחג המולד. קמעונאים מקווים לפנות מלאי ישן כדי לפנות מקום לקווים חדשים, המיוצרים במיוחד כדי לנצל את ההוצאות לחג המולד, ולנטרל את צניחת המכירות בנובמבר. הקונים מקווים לתפוס מציאה.

אבל המידה שאנשים באמת חוסכים ביום שישי השחור מוטלת בספק. חשוב להיות מודעים לטקטיקות בהן קמעונאים משתמשים כדי למנוע מעצמך לבזבז יתר על המידה או לקנות משהו שתתחרט עליו אחר כך. נקודות מחיר וזמני מבצע מתבצעים על מנת למקסם את הרכישות שאנו מבצעים, לכן קחו בחשבון את מה שאתם באמת צריכים או רוצים, כמו גם את התקציב שלכם, הם המפתח לשרוד בעונת הקניות מבלי לבזבז יתר על המידה.

לקראת יום שישי השחור מוקף לעתים קרובות סודיות – הקונים לא מגלים מה העסקאות עד לתאריך הקרוב הרבה יותר. זה מאפשר לקמעונאים להתאים מחירים קרוב יותר לזמן, בהתאם לדברים כמו התחרות, השוק ורמת הבאז הצרכנים סביב פריטים שונים. זה גם אומר שקשה יותר לקונים להיות פיקחים. זה מסיר חלק ניכר מזמן התכנון שאולי הקונים יצטרכו לעבוד ברכישה יקרה, ומאלץ אנשים לקבל החלטות רכישה מהר מהרגיל.

הקונים מציינים מחירים נמוכים יותר כסיבה העיקרית לקניות ביום שישי השחור. אבל זה הגיוני לנצל מחירים נמוכים יותר אם אתה קונה משהו שבכל מקרה התכוונת לקנות. זה לרוב לא קורה.

כשדיברתי עם הקונים על פרויקט מחקר רחב יותר שביצעתי אשראי בהלוואות, הם סיפרו לי על הציפיות שלהם ממכירות יום שישי השחור וכיצד הציפייה לסחורה מופחתת הייתה מרגשת, אך לעתים קרובות השביתה תוכנית קניות לחג המולד הגיונית אחרת. הבעיה העיקרית הייתה שהם לא ידעו מה יופחת, ולכן לא הצליחו לשלב זאת בתכנון הפיננסי ארוך הטווח שלהם.

למעלה ממחצית האנשים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם ערכו רשימות שיעזרו לשלוט בהוצאותיהם בתקופת חג המולד. עם זאת, מתוכם 80% אמרו כי קנו מוצרים במהלך יום שישי השחור שלא עמדו בסדר היום של חג המולד. במקום זאת, הם נקנו בדחף המונע על ידי הידיעה שמדובר ב”הנחה טובה “. נושא ממצאי המחקר היה כי הקונים יבצעו רכישות (או לא יבצעו אותם) על סמך האופן שבו זה עשוי להשפיע על מצבם הנפשי לאחר מעשה.

בעת ביצוע רכישות, אנו חושבים (לעיתים באופן לא מודע) על ההשלכות הרגשיות של הרכישות שלנו. אם אתה קונה משהו ומתחרט שקנית אותו אחר כך, זה ידוע כחרט הקונה. כחלק מהמצב האנושי, אנו מתוכנתים לנסות להימנע מלהיות רגשות שליליים כמו חרטה. אך במחקר שלי היה ברור גם שאנשים סובלים מ- FOMO בעת קניות – החשש להחמיץ מציאה.

כשמדובר ביום שישי השחור, הלחץ של מכירה מוגבלת בזמן אומר שלעתים קרובות אין לנו מספיק זמן להחליט אם באמת צריך לקנות משהו או לא, והמאבק הפנימי להימנע מחרטת הקונה וגם מה- FOMO מואץ. זו אחת הסיבות שבגללן אנו מבצעים רכישות בדחף – מכיוון שקמעונאים מכריחים אותנו לקבל החלטה מהירה.

רגשות אלה יכולים להתגבר כאשר לוקחים בחשבון גורמים אחרים. המחקר שלי הדגיש כיצד כאשר צרכנים כבר נמצאים בחובות, הדברים בעייתיים במיוחד. זה מוסיף לחץ נוסף. ייתכן שהמוצר לא נחשב בעבר מכיוון שהוא היה מחוץ לטווח המחירים של אדם חייב. אבל, עם הנחה משמעותית, זה מקרב את המוצר להשגה והופך אותו למפתה הרבה יותר – למרות שהוא עדיין חורג מהמשאבים שלהם. ספקי אשראי בעלות גבוהה רבים מנצלים זאת בתקופה זו של השנה, ומציעים מזומנים מהירים כדי לגשר על הפער הזה.

עם לחץ להוצאות על יום שישי השחור ושיא השבועות שלאחר מכן, הנה ארבע דרכים מעשיות שיעזרו לך לנהל את ההוצאות שלך:

  1. הכינו רשימה

תכנן את הפריטים שאתה רוצה לקנות לעצמך ועבור אחרים בחג זה. היצמד לרשימה זו. אפשר מרחב פעולה רק אם מדובר ברכישה דומה לזו שמאפשרת לך לחצות משהו מהרשימה הזו.

  1. ערכו תקציב

היצמד בקפדנות למה שאתה יכול ולא יכול להרשות לעצמך. אם אתה חייב ללוות כסף, חפש את הריבית הטובה ביותר, ותקבל תוכנית ברורה כיצד תוכל להחזיר את זה.

  1. חסכו כל השנה ליום שישי השחור

אם אתה יודע שאתה חשוף לרכישת דחפים בבלאק פריידי, תכנן מראש. הקים חשבון חיסכון נפרד להוספה לאורך כל השנה, או שיהיה בבית שיטה לא פורמלית. יש המון דרכים לחסוך; השתמש בחוסך רגיל אם אתה יכול לבצע הפקדות מדי חודש (אלה נוטים להיות בריבית טובה), או שיהיה לך מיכל בבית כדי להפקיד את המטבעות הקטנים בארנק שלך בסוף כל שבוע.

  1. פנו זמן

קמעונאים סומכים עליך שתבצע רכישות כדי להימנע מ- FOMO או חרטה של הקונה. אלא אם כן אתה בטוח מאוד, עדיף לשלול קבלת החלטות מהירות. קונים נבונים בבריטניה מדווחים כי הם מצליחים למצוא עסקאות טובות יותר מחוץ לטווח הזמן של יום שישי השחור, באמצעות אתרי השוואת מחירים ועושים מחקר על רכישות. זה מסיר את האילוץ של ההצעה המבוססת על זמן, ונותן לך זמן לבחון את האפשרויות שלך (ואם אתה באמת רוצה לרכוש משהו מלכתחילה).

ניתן ללמוד עוד על אייבורי בלאק פריידי ומבצעי בלאק פריידי KSP באתרנו.

 

על המחבר

image (2)

דוד לוי

קוראים לי דוד ואני כותב על כל המוצרים הכי חמים בשוק. אני חוקר, סורק את האינטרנט ומביא לכם תמצית של המוצרים כולל ביקורות והמלצות. המטרה שלי היא ליצור קהילת קונים באינטרנט בשקיפות מלאה ובמחירים נמוכים. לכל שאלה או פנייה, ניתן לפנות אליי במייל [email protected]

הצלחת לחסוך בזכות הקופונים שלנו?

זה הכי משמח אותנו בעולם!

יש לנו רק בקשה אחת קטנה...

לעקוב אחרינו באינסטגרם