מכירת ספרים אלקטרוניים זה לא כסף קל וזה לא מתאים לכל אחד. אבל אם אתה כבר מרוויח כסף ככותב עצמאי או מחפש דרכים אחרות להרוויח כסף בבלוגים, אז פרסום ספר אלקטרוני הוא דרך נהדרת להרחיב את העסק שלך.
מי צריך לכתוב ולמכור ספרים אלקטרוניים?
כתיבת ספר אלקטרוני היא דרך נהדרת להרוויח כסף בבלוגים או לנסות דרך חדשה להרוויח הכנסה צדדית.
אינך צריך להיות סופר מקצועי, להיות בעל דקדוק מושלם או להיות בעל ניסיון פרסום כלשהו בכדי להרוויח כסף במכירת ספרים אלקטרוניים, אך יש לקחת בחשבון כמה קריטריונים:
- אתה מומחה בנושא. עבור ספרים אלקטרוניים ללא עיון, אינך צריך להיות מומחה לכתיבה, אך אתה צריך להיות מומחה בכל נושא שאתה כותב עליו. כותבי סיפור צריכים להיות בקיאים ביותר בז’אנר שלהם.
- יש לך הרבה מה לומר. כשאתה מפרסם בעצמך אתה יכול להפוך את הספרים שלך לארוכים או קצרים שאתה רוצה. עם זאת, אנשים לא יהיו שמחים אם הספר שלך אורך פוסט בבלוג. אם אתה מתכנן למכור את הספר שלך, הספרות אמורות להיות לפחות 20,000 מילים. ספרים אלקטרוניים בדיוניים צריכים להיות בסביבות 40,000 עד 50,000 מילים.
- אתה יכול לשמור על מיקוד. לחלופין, אם בספר שלך יש 30,000 מילים שמביאות אותך למספר משיקים מנותקים, לא עזרת ולא אירחת את הקוראים שלך. אתה צריך להיות מסוגל לשמור על מיקוד ברור ומועיל כדי ליצור ספר שיוצר השפעה. ולספרי בדיוני, תצטרך לוודא שיש לך עלילה מוצקה שהקוראים יכולים לעקוב אחריה בקלות.
- יש לך סכום מזומנים קטן להשקעה בפרויקט. פרסום עצמי אינו זול אך ברוב המקרים הוא אינו בחינם. תרצה לתקצב לפחות כמה מאות דולרים לפרויקט גם אם אתה מתכנן למסור את הספר שלך בחינם.
אם זה נשמע סביר, ייתכן שהעסק שלך יהיה מוכן ליהנות מספר אלקטרוני בהוצאה לאור.
כיצד לכתוב ולעצב ספרים אלקטרוניים
החלק הראשון של להרוויח כסף מהספרים האלקטרוניים הוא ליצור אחד, אבל אתה צריך להבין איזה סוג של ספר אלקטרוני אתה יוצר. ישנם שני סוגים: ספרים אלקטרוניים שאתה נותן בחינם או כאלה שאנשים קונים מראש.
אלה שאתה נותן בחינם הם בדרך כלל בונוס שאתה מציע כדי לפתות מישהו להירשם לרשימת הדוא”ל שלך כדי שתוכל למכור לו מוצר או שירות במחיר גבוה יותר מאוחר יותר.
זה לא חייב להיות מוצר של אלף דולר. דנה שולץ מ- Baker Minimalist עושה זאת, ומציעה ספר אלקטרוני בחינם המציג 20 מהמתכונים הפופולריים ביותר שלה. זה מאפשר לקוראים חדשים לראות מיד מה הם יכולים לצפות מהאתר שלה ולדרוש מהם לקנות את ספר הבישול שלה באורך מלא.
ספרים אלקטרוניים שאנשים קונים מראש מוחזקים בדרך כלל בסטנדרט גבוה יותר. ככל הנראה הקורא מתעניין מאוד בנושא או בקורא פורה, ואתה תצטרך להשקיע הרבה יותר עבודה בסוג מסוג זה.
עליכם להחליט איזה סוג ספר אתם רוצים לכתוב על סמך מטרותיכם הסופיות. אם המטרה שלך היא שיווק קורס או שירות יקרים, אז להציע ספר בחינם זו דרך נהדרת להכניס את קהל היעד שלך לרשימת הדוא”ל שלך. אם אתה מעוניין להרוויח מספרים אלקטרוניים, האסטרטגיה שלך תהיה ליצור ספרים איכותיים שיגרמו לקוראים לחזור.
1. קבעו תקציב.
החליטו כמה אתם רוצים – או יכולים להרשות לעצמכם – להשקיע בספר האלקטרוני שלכם. אתה יכול להוציא בין כמה מאות דולרים לעשרות אלפי דולרים כדי לכתוב, לפרסם ולהשיק את הספר האלקטרוני שלך, כדי להבין מה אתה יכול להוציא ועדיין להישאר רווחי.
כשאתה מחליט על התקציב שלך יש שתי הוצאות שאתה צריך לתעדף על פני אחרות: עריכה ועיצוב כריכה. ברגע שמכסים אותם, ניתן להוציא את שאר התקציב על דברים אחרים.
כל ספר טוב זקוק לעורך טוב, אך ייתכן שתזדקק למגיה. אם אתה בתקציב הדוק, אתה יכול לנסות למצוא עורך שיעשה את שניהם. יהיה עליך לתקצב בין 200 ל -1,000 דולר ומעלה עבור כתב יד של 50,000 מילים.
גם אם כתבת ספר מקורי ויצירתי עם עותק מושלם, תזדקק גם לכריכת ספר איכותית. מכיוון שאנשים אכן שופטים ספר על פי כריכתו, כריכה ראשונית או לא אטרקטיבית עשויה לגרום לקוראים להניח שגם התוכן באיכות ירודה. נסה לתקצב בין $ 100 ל $ 400 ומעלה כדי לשלם למעצב גרפי כדי ליצור את כריכת הספר שלך.
אם נותר לכם כסף בתקציב, תוכלו להוציא אותו על דברים כמו מודעות, עיצוב והוצאות אחרות הקשורות לספרים.
2. חקרו ובחרו נושא.
כולם רוצים להתחיל כאן, אבל זה צריך להגיע למקום השני. מכיוון שספר הוא השקעה של זמן וכסף, עליכם להכיר את התקציב שלכם ולעשות את המחקר לפני שאתם בוחרים את הנושא.
אם אתה סופר בדיוני, חקור את הז’אנר שאתה מתכנן לכתוב כדי לגלות מה הקוראים קונים, את הטרופים שהם נהנים מהם, וקרא ביקורות על ספרים דומים. זה יעזור לך להבין כיצד אתה יכול לענות על ציפיות הקוראים או לחרוג מהם או ליצור משהו שנראה חסר באותו ז’אנר.
אם אתם מתכננים לכתוב ספרי עיון, עליכם לבצע השוואה של הנושא שלהם לכמה רבי מכר. אבל לא פחות חשוב לשקול מה אתה רוצה למכור מעבר לספר. זה יעזור למצב אותך כמומחה בעת מכירת מוצר או שירות זה.
3. כתבו את הספר.
צור מתווה וכתוב טיוטה גסה ההופכת משאב מקיף או סיפור מרתק. זה נשמע פשוט, אבל זה המקום שבו רוב האנשים שחושבים על כתיבת ספר הופכים המומים. זה מאיים לחשוב על כתיבת ספר שלם, וסופרים רבים נתקעים בשלב זה.
זה לא צריך להיות ככה. טיוטות מחוספסות נחשבות מחוספסות מסיבה כלשהי. כתוב את הספר הכי טוב שאתה יכול על פי המתאר שלך, אך אל תעלה על דעתך. יהיה לך הרבה זמן לתקן את הספר ברגע שהוא יגיע לעורך שלך.
4. בדיקת עובדות, עריכה עצמית ושכירת עורך.
עכשיו זה הזמן שבו הספר שלך עובר מטוב לגדול. לפני שתשלח אותו לעורך המקצועי שלך, ודא שאתה מבצע עריכה עצמית ובדיקת עובדות לפני שאתה שם את כתב היד לידיים של מישהו אחר.
לאחר מכן העורך שלך יעבור בספרך כדי לבצע תיקונים ולהצביע על מקומות לשיפור. לאחר עריכתו, הקפד לקרוא אותו כדי לוודא שהוא קורא כמו שאתה רוצה, הכל נכון, ולספרי בדיה העלילה עקבית ואין לה חורים.
5. פרמט את הספר.
ישנם מספר פורמטים שהספר שלך יצטרך להיות בפלטפורמות שונות. באופן כללי, PDF הוא המינימום; פורמט זה תקין לספרים אלקטרוניים בחינם ולספרים אלקטרוניים שנמכרים באתר שלך. אם אתה רוצה שלקוראים תהיה גישה אליו ב- eReader, תזדקק לגרסת Mobi ל- Kindle ולגרסת ePub לכל המכשירים האחרים.
אתה יכול לשכור את העיצוב של הספר שלך, או אם אתה מתכנן לכתוב ספרים רבים, להשקיע בתוכנות עיצוב כמו Scrivener או Vellum.
6. תכננו כריכה.
כאשר הספר שלך בחינם אתה יכול להסתדר בעיצוב כריכה משלך עם יצרנית כריכות מקוונת בחינם או באמצעות תוכנית עיצוב מבוססת אינטרנט בחינם כמו Canva. אבל אם אתה רוצה שאנשים יקנו את הספר שלך, סביר להניח שתרצה להעסיק מעצב גרפי כדי ליצור כריכה אטרקטיבית.
אם אין לך תקציב למעצב גרפי, אל תדאג. אתה יכול לקבל כיסוי במחיר סביר ב- 100 Covers או Fiverr או לשלם קצת יותר עבור אפשרויות נוספות ב- 99Designs.
7. מצאו קוראי בטא.
קוראי בטא הם אנשים בקהל היעד שלך שקוראים את ספרך ומספקים משוב לפני שהספר זמין למכירה, כך שתוכל לערוך כמה שינויים או שינויים אחרונים. קוראים אלה ישאירו ביקורות על הספר, אשר יכולות לעזור במספרים וברווחים לפני המכירה.
אם יש לך קהל מהבלוג או מפלטפורמות המדיה החברתית שלך, זה צריך להיות קל למשוך קוראי בטא עם ההצעה של ספר בחינם. אם אתה מתחיל מאפס ואין לך קהל או פלטפורמה, אתה יכול להציע לקוראי בטא כרטיס מתנה או תגמול אחר לאחר שהם יגישו משוב וביקורת.
כיצד למכור ספרים אלקטרוניים ברשת
עכשיו מגיע החלק המהנה – מכירת הספר האלקטרוני שלך. ישנם מספר שלבים שתצטרך לעבור כדי לוודא שהספר שלך נראה ונרכש על ידי הקוראים.
8. בחר פלטפורמת מכירה.
המקום הטוב ביותר למכור ספרים אלקטרוניים באינטרנט תלוי ביעדים שלך. רוב הכותבים יבחרו למכור את ספריהם באמזון או באתרי האינטרנט שלהם. אם אתה סופר בדיוני או רק מתחיל, לשים לב לספרים שלך חשוב יותר מאשר להרוויח 100% מההכנסות. בהתחשב בכך, הרשמת הספר שלך לתוכנית KDP Select של אמזון היא ככל הנראה האפשרות הטובה ביותר שלך.
כאשר אתה בוחר לרשום את הספר שלך ל- KDP Select, אתה מסכים להפוך את הפורמט הדיגיטלי של הספר לזמין אך ורק דרך אמזון. KDP Select יקנה את הספר שלך בפני אלפי קוראים הרשומים ל- Kindle Unlimited ויעניק לך גישה לכלים נוספים למונטיזציה וקידום מכירות.
עם זאת, אם אתה סופר ספרי עיון או שכבר הקמת קהל גדול, אתה עשוי להרוויח יותר על ידי למידה כיצד למכור ספרים אלקטרוניים באתר שלך. אתה יכול גם להשתמש בתוסף מסחר אלקטרוני כמו Shopify או Easy Digital Downloads.
9. תמחר את ספרך.
אתה לא צריך לגבות הרבה כסף מהספר שלך כדי להרוויח הכנסה משלימה יפה. אם אתה גובה 2.99 $ עבור ספר באמזון, הסכום המינימלי שאתה צריך לגבות כדי לקבל 70% מתמלוגים, תרוויח 2.10 $ לספר. אם אתה מוכר חמישה ספרים ביום, תרוויח 315 דולר לחודש. אם אתה כותב סרט המשך או המשך לאותו ספר שמוכר גם חמישה ביום, זה 630 דולר לחודש.
אחרי כמה שנים של כתיבה, אתה יכול בקלות לקבל 15 ספרים. אם כולם כתובים בצורה נקייה עם כריכות נהדרות, אתה יכול לצפות להרוויח כמעט 5,000 דולר בחודש על מכירות ספרים.
לחלופין, תוכל להגיע לאותה מטרה אם תמכור את הספר שלך באתר שלך תמורת 11 $, ותשלם רק דמי עסקה של 0.50 $ ומכר אחד ליום.
מומלץ בהתחלה לחלק קופונים כדי שיקנו יותר.
10. שווקו את הספר שלכם.
בכל פעם שאתה מבצע עסקה על הספר שלך, אתה יכול לשלם כדי לרשום אותו בעלון יומי של מבצעים כמו אלה שנשלחו על ידי BookBub או Bargain Booksy. אתה יכול גם להודיע על הספר שלך על ידי היותך כותב אורח בבלוגים, פנייה לבלוגרים של ספרים, יצירת קמפיין ספרים באינסטגרם או ראיון בפודקאסטים רלוונטיים.
מודעות בפייסבוק או באמזון הן גם דרכים נהדרות לשווק את הספר שלך; רק הקפד לשמור על הקהל הכי ממוקד שאפשר.
11. שותף עם חברות כלולות.
אתה יכול לקבל יותר עיניים חדשות לספר שלך על ידי תמריץ מחברים ויוצרי תוכן אחרים לחלוק את הספר שלך עם הקהל שלהם. אתה יכול להציע להם חלק מהמכירות שלך או לתת להם מספר קבוע של ספרים למסור לקהלים שלהם.
לפלטפורמת המכירה שתבחר צריכה להיות אפשרות ליצור קישורי שותפים כדי להקל על המעקב מי הרוויח מה. לאמזון יש אפשרות זו כמו לפלטפורמות מסחר אלקטרוני כמו SendOwl.
12. הציעו חינם כדי לקבל פרטים מהלקוחות.
בין אם אתם כותבים סיפורת או ספרי עיון, אתם רוצים להכניס את הקוראים לרשימת הדוא”ל שלכם כדי להבטיח שהם הראשונים לדעת מתי אתם מוציאים ספר או מוצר חדש. דרך נהדרת לעשות זאת היא להציע הצעה חינמית רלוונטית כמו סמינר מקוון קצר או פרק בונוס בתמורה לכתובת הדוא”ל של הקורא.
אתה יכול להשתמש בשירות שיווק בדוא”ל כמו ConvertKit או MailChimp כדי ליצור דפי נחיתה ולאחסן ולשלוח הורדות כאשר אנשים נרשמים.
שיווק הספר האלקטרוני שלך הוא תהליך מתמשך
העבודה שלך נמשכת הרבה אחרי שאתה כותב, עורך ומפרסם את הספר האלקטרוני שלך. אם המטרה שלך היא להרוויח כסף למכירת ספרים אלקטרוניים, תצטרך להמשיך ולשווק את הספר שלך לטווח ארוך. המשך להציג מודעות, להירשם לשותפים, לתת ראיונות ולבצע פעולות אחרות שמפיצות את הבשורה על הספר שלך.
ולמרות שהשיווק לעולם לא מסתיים, זה הרבה פחות יקר למכור ספר למעריץ הנוכחי מאשר למצוא ספר חדש. הרחב את העסק שלך ושמור על הקוראים לחזור על ידי כתיבת ספרים נוספים, יצירת מוצרים ולתת לקוראים שאוהבים את עבודתך אפשרויות רבות יותר לרכוש ממך.